-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:668 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:41

از ديدگاه قرآن نقش جهاد در حراست از مراكز عرفان و معنويت چيست؟
اصولاً قرآن كريم دفاع را حافظ مراكز عرفان و معنويت معرفي ميكند و به كساني كه اهل جنگ و دفاع نيستند، ترك دنيا را با ترك خلق خدا اشتباه ميكنند و نميدانند كه بايستي در متن جامعه براي مردم دلسوزانه كار كرد، هشدار ميدهد و ميگويد: اگر جنگ و دفاع نباشد نه تنها مراكز پر تحرّك ديني، نظامي، اقتصادي، سياسي، اجتماعي و ... ويران ميگردد بلكه دير راهبان منزوي نيز مورد تهاجم طاغيان قرار ميگيرد، اگر نيزه به دست نيزهدارانِ شاهد جبهه نباشد، تسبيح در دست عبادتپيشگان گوشه نشين نيز نخواهد ماند. مرام و مسلك خشونتبار لنين و استالين همانگونه كه مسجدها را در اتحاد جماهير سوسياليستي شوروي سابق در هم كوبيد، كليساها را ويران و ديرها و صومعهها را تخريب كرد. همانطور كه ساير قدرتها و ابرقدرتها نيز اينگونه عمل كردند: «لولا دَفع الله الناسَ بَعضهم بِبَعض لَهُدمّت صَوامع وبِيع وصَلَوات ومَساجد يُذكر فيها اسم الله كَثيراً» حج/40؛ اگر نبرد مدافعان خطّ مقدم آتش نبود نه مسجدي سرپا ميماند، نه كليسا و نه كنيسهاي برپا، و نه صومعه و ديرِ راهبِ عزلت گزيدهاي باقي. چرا كه شياطين با هر چه كه ياد خدا را به همراه دارد مخالف هستند و آن را مانع اهداف خودشان ميدانند و يا همانند مادي مسلكان، افيون جامعه ميشمارند.

: آية الله جوادي آملي
حماسه و عرفان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.